Księga identyfikacji wizualnej – dlaczego warto stosować?

Mocny wizerunek firmy wymaga stosowania sprawdzonych rozwiązań z zakresu marketingu a także promocji. Właściwie każdy przedsiębiorca powinien uzmysławić sobie, że spójny wizerunek firmy przekłada się na wyniki sprzedażowe oraz efekt handlowy. Warto zatem dołożyć starań, by tożsamość wizualna firmy była przygotowana w sposób profesjonalny oraz kompleksowy.

Dzięki temu nasza firma w oczach klienta będzie posiadała pozytywny wizerunek, co przyczyni się do lepszych wyników sprzedaży. Warto więc inwestować w rozwiązania takie jak księga znaku.
Identyfikacja wizualna firmy – co trzeba wiedzieć?
Identyfikacja wizualna firmy to zbiór elementów, które odpowiadają za wykreowanie solidnego a także spójnego wizerunku firmy. Jednak księga identyfikacji wizualnej to zbiór zasad a także reguł dotyczących stosowania znaków firmowych w określonych sytuacjach oraz ustaleniach. Z księgi znaku dowiemy się w głównej mierze w jaki sposób na odzież firmową mogą być nanoszone znaki firmowe, takie jak logotypy lub w jaki sposób mogą być oznakowane treściami reklamowymi firmy oraz logotypem stoiska handlowe czy targowe. Ponadto, księga znaku dostarcza również informacji na temat stosowania logotypu w wersji podstawowej, jak także w wersjach dodatkowych rozszerzonych. Znajdziemy tam także informacje dotyczące stosowania palety barw firmowej, np na pojazdach firmowych czy materiałach biurowych albo promocyjnych. W związku z tym księga znaku, która może występować w postaci elektronicznej lub papierowej, określa warunki, w jakich znaki firmowe mogą być stosowane na materiałach rozmaite. Tyczy się to również materiałów reklamowych, takich jak banery, flagi czy gadżety reklamowe, takie jak kalendarze czy długopisy. Jest to niezwykle ważny element zaprojektowania spójnego a także jednolitego wizerunku firmy, który przekłada się na zwiększenie rozpoznawalności firmy oraz marki. Warto mieć na uwadze, że identyfikacja wizualna firmy to jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na budowanie jej pozytywnego wizerunku. A jest to podstawowy element w budowaniu trwałych relacji z klientem, jak także w procesie zdobywania nowych klientów. Warto więc dołożyć starań, aby księga identyfikacji wizualnej była przygotowana w sposób fachowy a także rozbudowany.

Warto sprawdzić: bardzo dużo informacji o tym jak działa księga znaku