Jeśli działalność twojego biznesu polega na sprzedaży, wiesz na pewno jak trudne jest pozyskiwanie klientów. Kiedy zatrudniasz kilku handlowców, ich rolą nie jest szukanie klientów od zera. Żaden z nich nie pisał się na telemarketing, ponieważ to zbyt pracochłonne, szczególnie jeżeli zainwestowałeś w profesjonalne szkolenia dla swojej załogi.
Ich rolą jest kontaktowanie się z klientami, którzy już są wstępnie zainteresowani twoją ofertą. W tym celu powinieneś znaleźć firmę, która wykorzystując elementarne techniki dystrybucji, będzie pozyskiwać dla ciebie leady. Rozliczysz się z nią w dowolny sposób – w pewnych przypadkach będziesz płacić za właściwie każdy pozyskany kontakt, zdarza się, że za przedzwonienie całej konkretnej bazy klientów. Każdy lead to potencjalny klient i rolą handlowca jest przekonać go do twojej oferty. Wstępnie weryfikuje go telecentrum, które pozyskało informacje na jego temat. Pamiętaj, że ważne jest również to, byś jak najdokładniej opisał produkty lub usługi, które sprzedajesz. To umożliwi precyzyjnie zdefiniować grupę targetową i obdzwonić tylko taką bazę klientów, która rzeczywiście może być zainteresowana twoją ofertą. Aby twoi handlowcy nie tracili czasu na spotkania z osobami, które w ogóle nie są przekonane do oferty, sprawdź jak jakościowo do swojej pracy podchodzi telecentrum, które wybrałeś. Zapytaj o procentową skuteczność leadów, rekomendacje od wcześniejszych klientów. Sprawdź procedury, o ile tylko są ogólnodostępne. Jeśli w firmie na prawdę bardzo często zmienia się załoga, pracownicy najprawdopodobniej nie zdążą nabrać sprzedażowego doświadczenia i już opuszczają firmę. Postaw na doświadczony zespół, który pomoże ci zwiększyć sprzedaż i wesprze twoich handlowców w zarabianiu. Istotne jest, aby nie byli to ludzie, którzy tylko przedzwonią bazę i spalą kontakt do klientów, którzy całkiem prawdopodobne, że zdecydowaliby się na ofertę, jeżeli już ta byłaby przedstawiona w atrakcyjny sposób. Bez wątpienia nie jest tak, że twoi handlowcy dostaną klientów podanych na tacy, niemniej jednak na pewno będzie im łatwiej jeżeli już klienci będą wstępnie sprofilowani.
Polecamy: co to jest lead.