Jak zaprojektować logo

Branding to inwestycje, które potrzebne są w każdej firmie, niezależnie od jej obrotów i wielkości. Dosłownie niezbyt duże firmy mają szansę bardziej się rozwinąć dzięki działaniom reklamowym. Branding polega na tym, by tworzyć pomiędzy odbiorców, czyli klientów, taki wizerunek firmy, ażeby chcieli być z nią identyfikowani: nabywać produkty, nosić ubrania danego producenta, czy jeść żywność, którą produkuje.

Przy bardzo dobrze prowadzonym brandingu klient kupuje nie tylko i wyłącznie dlatego, że potrzebuje, niemniej jednak również dlatego że woli być częścią firmy. Specjaliści uważają, że sukces marki mierzy się nie tylko tym, jakie zyski przynosi, ale także tym, jak bardzo jest popularna i polecana. O ile klienci są zadowoleni, a to można łatwo zmierzyć, sklep, czy firma będzie mnożyć zyski. Agencja reklamowa buduje system identyfikacji wizualnej dla każdej, nawet małej, marki. Składają się na nią: paleta kolorów, logo, w pewnych sytuacjach sposób pokazywania się w reklamach. Gdy kampania odniesie sukces, klienci bardzo szybko zaczną kojarzyć markę już po zobaczeniu barw, które budują jej logo. Wybór logo to niezwykle znacząca sprawa, zwykle projektowanie logo też wykonują specjaliści. Jest tak dlatego, ażeby zbudowany wizerunek był perfekcyjny i gwarantował sukces. Zdarza się, że czasami marki po latach bycia na rynku zmieniają wizerunek, dokonują czegoś w rodzaju ponownego otwarcia, chcą odświeżyć swój wizerunek. Dla agencji jest to w pewnych przypadkach o wiele bardziej trudne i pracochłonne niż praca z nową marką, która dopiero co wchodzi na rynek. Wtedy takie działania należy w jakiś sposób uzasadnić. Odbiorcy muszą wiedzieć, po co firma się zmienia i co pragnie w ten sposób osiągnąć. Rebranding to idealna okazja na upowszechnienie o zdobycie nowych klientów. Czasami dzięki niemu firmy otwierają się na nowych klientów, czyli inne grupy wiekowe klientów. Działania agencji w każdej chwili mają charakter długofalowy. Oznacza to, że nie można mówić o sukcesie po tygodniu czy dwóch. Należy minimum pół roku regularnych działań, by mówić o sukcesie dla danej marki.

Źródło: studio graficzne łódź.